Mustela® lanceert verhalenbos voor ouders

Specialist van de babyhuid viert zijn 70ste verjaardag met www.mustelabos.be

Maar liefst zeven op de tien mama’s en papa’s zouden het ouderschap graag meer willen zien… zoals het is, in plaats van de vaak vele perfecte babykiekjes die gedeeld worden. En dat sluit perfect aan bij de ambitie van Mustela®: ouders op weg helpen met professioneel advies voor hun kleintje. Voor zijn 70ste verjaardag trakteert het merk, gekend om zijn producten met ingrediënten van natuurlijke oorsprong, ouders op een digitaal bos vol verhalen en verrassingen: www.mustelabos.be.

Mustela®-bos vol verhalen
Ouders informeren én inspireren tot nog meer tedere momenten met hun kindje. Dat is de insteek van het Mustela®-bos dat het jarige merk lanceert. Tijdens een digitale wandeling kom je alles te weten over de huidverzorging van je baby: een kinderarts licht de vier verschillende huidtypes toe (normaal, droog, zeer gevoelig, met neiging tot atopie) en geeft tips & tricks voor een aangepaste verzorging en gezonde babyhuid.

Ouders krijgen ook een stukje Mustela®-geschiedenis mee én kunnen zich helemaal uitleven in de rubrieken “knutselatelier” en “samen koken”. Mom-influencer Lieve Vandenweghe toont alvast hoe je van lege, recycleerbare Mustela®-flacons je eigen herfstbos kan knutselen. En Laurence Bemelmans van As Cooked by Ginger deelt haar kindvriendelijke recept voor beestige pannenkoeken.

Natuurlijke producten, 100% eco-ontworpen
Mustela® maakt deel uit van het Laboratoires Expanscience. Zeventig jaar later is er nog niets veranderd aan het credo van het Franse familiebedrijf: elke dag proberen beter te doen, voor mens en milieu. Dat vertaalt zich vandaag in 100% eco-ontworpen producten met ingrediënten van natuurlijke oorsprong (gemiddeld 96%) én volledig recycleerbare verpakkingen.

In 2030 – dus 20 jaar vroeger dan het klimaatakkoord van Parijs oplegt – wil Mustela® als merk ook volledig CO2-neutraal zijn. Die circulaire visie uit zich al concreet op heel wat vlakken, zoals de 100% plantaardig verantwoorde bevoorradingsketens. Verder speelt Mustela® in op de groeiende trend van biologische cosmetica, onder meer met een lijn huidverzorging op basis van biologische olijfolie.

Hilde Weckx, algemeen directeur bij Laboratoires Expanscience: “We hebben de Mustela® Bio-lijn ontwikkeld in samenwerking met tal van stakeholders, ook buiten ons vakgebied, zoals milieu-experten. Het resultaat zijn duurzame verzorgingsproducten die nog dichter bij de natuur staan én die verder gaan dan de gebruikelijke bio-normen. Op die manier blijven we als merk vooruitdenken met respect voor toekomstige generaties.”

Wist je dat…

… Mustela® bio-bijenwas gebruikt van bijen die een “koninginnenleven” leiden? Het assortiment voor de droge huid bestaat uit verzorgingsproducten die extra beschermen en voeden, onder meer met bio-bijenwas. Daarvoor trekt Mustela® naar Zambia en Kameroen, waar biologische bijenteelt gepromoot wordt met extra respect voor de natuur. Zo is het foerageergebied – bron van nectar en stuifmeel – beschermd tegen elke tussenkomst van mensen of naburige gewassen. Ook zijn de bijenkorven gemaakt van natuurlijke materialen en voeden de bijen zich uitsluitend met hun eigen honing.

… Mustela® enkel met biologische avocado’s uit de circulaire economie werkt? In alle babyproducten van Mustela® zit “avocado perseose”, een gepatenteerd natuurlijk bestanddeel gepuurd uit avocado’s. Deze biologische avocado’s worden in de Andes gekweekt en komen uit de circulaire economie: onverkochte avocado’s uit de voedselconsumptie worden zo teruggehaald en in hun geheel verwerkt tot actieve ingrediënten voor de huid. Wel bescherming, geen verspilling dus.

… Mustela® in 1950 voor een vrouwvriendelijke Europese primeur tekende? Mustela® Toiletmelk was een ware revolutie in babyland, als allereerste toiletmelk zonder zeep die de babyhuid reinigt en voedt. Ronduit innovatief, want tot dan nam de verzorging van de tere babyhuid wel wat tijd in beslag. Zo gingen mama’s (van helpende papa’s was in de jaren vijftig nog weinig sprake…) bij elke luierwissel met zeep, water, zoete amandelolie en talkpoeder aan de slag.Vandaag, 70 jaar en miljoenen zachte babyhuidjes later, is de toiletmelk zonder spoelen nog altijd even populair.

Mustela 70 jaar1.pdf

PDF - 7.7 Mb

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.